Saturday, October 12, 2013

מתכון לעוגת אושר



לדעת מה רוצים זה 75% מלהשיג אותו.

רוב האנשים אינם יודעים למה נפשם באמת משתוקקת,מה הם המרכיבים האמיתיים של עוגת האושר שלהם.

מודעות זו התבנית -)

אם לא נדע מה יגרום ללבנו לצאת ולפזז על רחבת הריקודים כיצד נזמין את הדבר אל מסיבת חיינו?

אמונה ותשוקה, אלו בעניי, המרכיבים העיקריים, לחיים שמחים, מלאים ושופעים.

לא משנה איזו אמונה יש בלבנו , כל עוד היא קיימת היא מזינה את נשמתנו, נותנת לחיינו משמעות .

התשוקה היא התבלון, לזכותה יאמר שהיא הופכת את חיינו לעשירים וצבעוניים, ובסופו של עניין לערבים יותר לחך.

ישנם זמנים בהם אנו מנמיכים את האש ולעיתים גם בלי לשים לב מכבים אותה כליל.

מודעות, רצון והתמדה יעזרו בהצתה חוזרת.

מה אתם חושבים?

נועה תם

19 comments:

  1. נועה, אחד ההבדלים בין אמן אמיתי לאחד שסתם מייצר מוצרים הוא הנשמה היתרה. והנשמה היתרה שלך ענקית ומעניקה. אני אוהב מאד לקרוא את מ שאת כותבת. זה מעשיר והופך אותנו לאנשים טובים יותר וחושבים יותר. המון המון תודה !!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. זאב יקר איזה כייף לי לקרא את התגובות הממלאות שלך חברים לא אומרים תודה אז אני אומרת -אמשיך !-)

      Delete
  2. את יודעת מה מוזר או לא מוזר תלוו מאיזה כיוון מסתכלים על זה?!?!המאמר הזה בא לי בדיוק בזמן של שיחת נפש עם עצמי כדיי להבין מה אני באמת רוצה?וזה הדבר הכי קשה שיש ,להבין מה באמת יעשה לך טוב ומה נכון ומה לא נכון זאת שאלה ששואלים כל הזמן את עצמנו ואנחנו כלכך בטוחים שאנחנו ממש קרובים לתשובה ותמיד קורים דברים בדרך...נשמה תמשיכי להפתיע כל פעם מחדש ולגעת בכל אחד ואחת בדרך שלך..נשיקות ושתמשיכי ליצור כל החיים...

    ReplyDelete
    Replies
    1. כפררררות אמן ואמן איזה כייף לי לקרא בין השורות שיש לך הארות ושמילים נכונות הגיעו בדיוק בזמן.אוהבת ומברכת אותך שכל החלטה שתעשה בחייך תמלא אותך בשמחה ובשלווה כי תרגיש שהיא הכי נכונה והכי מדוייקת ופשוט לא יכל להיות אחרת.נשיקות

      Delete
  3. כל כך נכון....הייתי מוסיף למתכון "התפעלות". או "התלהבות" -לא להפסיק להתפעל מהדברים השגרתיים והמופלאים. להמשיך לראות את היופי הפילאי שבטבע ובחיים.זה בכל פינה.

    ReplyDelete
    Replies
    1. קיבלתי לגמרי!!אולי בראשי ההתלהבות היא מובנת מאליו..;) תודה רמי

      Delete
  4. הממ.. טעים..העולם על פי נועה תם ותודה שאת מביאה לנו קמצוץ מהשפע שמתחולל לך בפנים, מאירה, מבשמת ומעצימה את הכוחות
    המובן מאליו אינו מובן וגם לא מאליו :-)
    תודה בשלנית נפלאה שכמותך כן ירבו!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ניצן איזו מהממת איך שהתגובה שלך העיפה אותי לשמים אוהבת

      Delete
  5. יפה יקרה אחת...
    רוב האנשים דוקא כן יודעים מה הם רוצים...רוב האנשים אם לא כולם , רוצים להיות מאושרים
    עכשיו נשאלת השאלה אם הם יודעים מה הם רוצים האם מהרגע שהם יודעים את זה האם הם מאושרים?
    התשובה היא לא כמובן
    לדוגמא:
    מי יודע מה צריך לעשות כדי לרדת במשקל
    תשובה:
    כולנו...צריל לאכול בריא ומסודר ולעשות ספורט על בסיס קבוע
    עכשיו...האם זה שאנחנו יודעים את זה מוריד אותנו במשקל?
    כמובן שלא!
    אנחנו צריכים להיכנס לפעולה
    הדבר היחיד שמביא תוצאות הוא פעולה
    ואין פעולה שגויה
    כל פעולה תביא לתוצאות מדהימות גם אם היא טעות שממנה נלמד כדי לצאת לפעולה הבאה ללא דפוסי הפעולה הקודמת
    באם התוצאה תמיד נשארת אותה תוצאה
    ניתן להבין שאנחנו צריכים לשנות את הפעולה לפעולה שונה כדי לקבל תוצאות שונות

    מודעות וידע הם שני דברים שונים לחלוטין
    צבירת ידע מקנה נכסים אינטלטואלים
    כמו תואר ראשון וכן הלאה
    הידע הוא אינסופי ולכן לא באמת אפשר לצבור אותו
    אפשר רק לקלוט שככל שתצבור יותר ידע כך תביא שאינך יודע כלום
    אז מה יוביל למודעות אם לא צבירת ידע
    התשובה היא...למידה!
    למידה היא התפתחות דרך התנסות וזה שונה מצבירת ידע שלא כוללת התנסות ולכן אין בה למידה
    דרך למידה מגיעים למודעות
    אגב גם למודעות יש התפתחות והשאיפה העצמית של המודעות היא להתפתח למודעות אוניברסאלית שהיא מעבר למודעות פרטית אישית ואגואיסטית

    אמונה היא מרכיב מרכזי ובזה את מדייקת יקרה אחת
    ככול שנלמד יותר דרך התנסות מערך האמונות שלנו יבחר להאמין לדברים שמפתחים את המודעות שלנו בדרך למודעות אוניברסאלית דהיינו חזרה למכלול חזרה לשלם.

    עכשיו הגענו לתשוקה(-:
    תשוקה היא שלב אבולוציוני התפתחותי די פרימיטיבי
    נהפוכו ברגע שנוותר על התשוקה שלנו לכול דבר(הגעה לנירוונה דרכו של בודהה)
    אזי רק אז נהיה ברגע באופן מלא
    זה לא אומר שאנחנו צריכים להפסיק לחלום
    אבל התשוקה מביאה עימה התקשרות...כבלים...התמכרות ואובססיות ולכן שלב התפתחותי גבוה הוא ויתור על כל תשוקה

    שם קיים רגע בודד ללא עבר או עתיד שנקרא
    אושר
    אוהב אותך מאוד

    ReplyDelete
    Replies
    1. ורדי יקר ,אולי הייתי צריכה להתחיל בזה שרוב האנשים אינם יודעים מה יגרום להם להיות מאושרים, זה כבר נשמע יותר ברור,אני חושבת שהחיים הם מסע ארוך של ניסויים ותהיות והגדרות זה לא בהכרח משהו שהוא תמיד מוחלט ו/או מדויק וגם מהי הדרך הנכונה אל האושר.
      אני מסכימה איתך לגמרי לגבי מודעות , ידע ומה שבניהם.
      בחיי שלי אני לא מכוונת לנירוונה, זה נראה לי משעמם ,הסערות, השקט שלפניהן, זה שבה אחריהן והתשוקה האינסופית שמתבלנת את חיי נראת לי מלהיבה יותר, יחד עם זאת אני כן מודעת לנקודות שהעלת לגבי רגשות שנגזרים מתשוקה עמוקה ואני מקבלת גם את היופי וגם את הדופי,אבל בעניי שלי ללא תשוקה ורצון לכבוש החיים פחות צבעוניים, וכן לחיות את הרגע זוהי באמת המטרה הכי נעלה שיש אך בד בבד צריך לחשוב גם איך לתכנן שהרגעים הבאים יהיו נפלאים וגם לעיתים זכרון של רגעים טובים שהיו הוא הוא זה שנותן את הכח להמשיך בדרכנו ברגעים פחות קלילים ..
      ואושר הוא לא רציף הוא מורכב מרגעים - רגעי אושר -זה מה שאמא שלי לימדה אותי.״)
      אוהבת מלא ומתגעגעת גם !
      נועה

      Delete
  6. יפה ויקרה אחת
    תקשורת היא בסיס הדברים והיא פתאום הופיעה
    וזה כל כך מבורך
    תקשורת בונה היא דיאלוג פורה
    וגם זה קיים
    כך שכבר זכינו לרגע אושר קטן
    אני מברך על הקליטות שלך
    והם במקומן
    דבר אחד לגביהם
    יש גובה תדר שקולט תשדורות
    ויש התפתחות
    מה שמעניין ויוצר היא ההתפתחות ולא גובה התדר
    ולכן למרות שתדרנו גבוה ואנחנו קולטים
    מה נכון , מה מתאים לי, מה צודק ומה לא
    ההתפתחות מתחילה דוקא מויתור על מה שאנחנו יודעים.

    אני דוקא רוצה להתיחס למשפט אחד שכתבת
    "מהי הדרך הנכונה אל האושר"...
    נתחיל במילת השאלה...מהי
    מתחיל באות מ שהיא המהות, המרכז המצפון והמצפן המשה המושיע המוחמד והמוולנה
    ההגעה אחרי 40 שנהבמדבר (מ=40)
    אז מהות היא מ ולאחריה אותיות הי, שאתה במהותך אתה אלוהים ובתור יצור אנוש שכזה אתה שואל שאלות ומתחיל להיות ...הדרך אל

    שאתה בדרך אל, אתה בתנועה לכיוונו של האל
    שאתה לא בדרך אל אתה הפוך מזה, אתה...לא

    קוראים לזה תודעת אל
    והכוונה היא אל תודעה
    התנועה היא תמיד אל עבר תודעה
    והתודעה היא אוניברסאלית
    שם יש רגע אחד תמידי של...אושר
    אוהב אותך ורדי

    ReplyDelete
    Replies
    1. ורדדדד מכל מה שכתבת אני בעד התנועה חחחח
      אוההההבת -)

      Delete
  7. חחחחח נהדר נועי לך לבקר אותנו קצת בארץ שניתן לך חיבוק חזק

    ReplyDelete
  8. .נועה מהממת אחת את פשוט השראה!!
    מעודד אותי לדעת שאני רחוקה רק ב25% מלהשיג את האושר שלי!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. נכון,לדעת מה רוצים זה הכי חשוב! -) אם לא יודעים איך מוצאים? את מהממת בעצמך אוהבת

      Delete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. אני שמתי לב שאצלי וזה קורה לי לא מעט שאני כועסת או מתבאסת מדברים שאחרי שיחה ביני ובין עצמי אני מגיע למסקנה שאני לא באמת רוצה אותם .למשל תפקיד מסוים בעבודה שלא קיבלתי אותו, אבל בעצם אני לא רוצה אותו כי זה ירחיק אותי מהילדים ליותר שעות.
    אז כן, בהחלט זה 75% לדעת מה רוצים אבל (אצלי לפחות) זה עובד גם בכיון הרברס..לדעת מה לא רוצים ...

    ReplyDelete